Τετάρτη 8 Αυγούστου 2007

Η Εικονομαχία και... οι Σύγχρονες Εικονομαχίες


Το 726 μ.Χ. , στο γνωστό μας Βυζάντιο, ξέσπασε μια διαμάχη που έμελε να βασανίσει την Αυτοκρατορία για περίπου έναν αιώνα. Αναφέρομαι στο πρόβλημα της Εικονομαχίας. Την περίοδο εκείνη λοιπόν, δημιουργήθηκαν δύο ομάδες ανάμεσα στον πληθυσμό: Οι Εικονομάχοι και οι Εικονολάτρες. Οι πρώτοι μάχονταν κατά των εικόνων που έχουμε σήμερα στις εκκλησιές και προσκυνούμε ενώ οι δεύτεροι υποστήριζαν τη λατρεία τους.

Άσχετα από τους ιστορικούς, πολιτικούς, θρησκευτικούς κ.λπ. λόγους για τους οποίους δημιουργήθηκε το ζήτημα, μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός ότι κάποτε στην ιστορία μια τεράστια αυτοκρατορία ταλαιπωρήθηκε από , αιματηρές πολλές φορές, συγκρούσεις για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (μέχρι το 843 μ.Χ.) εξαιτίας κάποιων... εικόνων. Οι περισσότεροι απο εμάς σήμερα γνωρίζουμε ότι ''μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις'', ότι ''μια εικόνα μιλάει από μόνη της'', ότι οι εικόνες εμπλουτίζουν ένα κείμενο αλλά εγώ για πολύ καιρό αγνοούσα ότι οι εικόνες μπορεί να προκαλέσουν ακόμα και... πόλεμο όπως μας δείχνει η έντονη περίοδος της Εικονομαχίας. Η δύναμη μιας εικόνας τελικά είναι πολύ μεγαλύτερη από ότι μπορούσα να φανταστώ!

Το ιστολόγιο αυτό θα αποτελέσει ένα βήμα έκφρασης των σκέψεών μου για διάφορα θέματα με τη χρήση συνήθως εικόνων που θα είναι "σύμμαχοί" μου στην προσπάθεια μου να απεικονίσω νοήματα ή να επεξηγήσω απόψεις. Περνάω δηλαδή από την ιστορική Εικονομαχία στις... Σύγχρονες Εικονομαχίες. Κάθε σχόλιο είναι καλοδεχούμενο αρκεί να συνάδει με τους αυτονόητους κανόνες ευγενικής συμπεριφοράς και έκφρασης. Η αναγκαιότητα ύπαρξης αυτού του ιστολογίου είναι για μένα συναισθηματικά επιβεβλημένη καθώς, πρώτα ο Θεός, σε σύντομο χρονικό διάστημα αναχωρώ για μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό. Μέσα από αυτό το ιστολόγιο ανοίγω μια γέφυρα επικοινωνίας για να μοιραστώ εμπειρίες και ανησυχίες...

... ας αρχίσουν οι μάχες λοιπόν...!

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
carpe diem είπε...

Ο Θεός βοηθός λοιπόν και ο Θεός να βάλει το χέρι του μιας και το πτυχίο ακόμα και στην πιο οργανωμένη και προγραμματισμένη μορφή του χρειάζεται ένα θαύμα, χέρι βοήθειας από την Υπέρτατη Δύναμη του καθενός έτσι που τα έχουν κάνει!
Όσο για το θέμα φίλε, μου θυμίζει το πρώτο παραδοτέο της οπτικοποίησης με την εικόνα και το μήνυμα που περνάει!
Άντε να ξεμπερδεύουμε.

katsinio είπε...

Γιώργο μου εμένα με ξέρεις, δεν είμαι πολύ καλός σ'αυτά.Εγώ να τραγουδάω ξέρω.Το μόνο που θα σου πω είναι να είσαι πάντα καλά και πάντα στα κέφια σου!
Και αφού δεν έβαλες και διόδια στη γέφυρα επικοινωνίας, εγώ προσωπικά θα παίρνω τον Ευφραίμ και
θα 'ρχόμαστε!

tsilijohn είπε...

@katsinio

Χαχαχαχα... είστε ευπρόσδεκτοι... κι εσύ κι ο Ευφραιμ και τα σχόλια σας. Για το ταλέντο σου στο τραγούδι δεν είχα αμφιβολία! Απο ότι φαίνεται όμως έχεις κι αλλα ταλέντα!